info@stichtingfirmitas.nl

Web Development

White Labeling

VIEW ALL SERVICES

Mensen in hun eigen kracht zetten, daar geloven wij in.

Firmitas biedt kleurrijke mensen stevigheid en veiligheid. Dit doen wij met deskundige en vasthoudende medewerkers die hun cliënten liefdevol, met respect en met kennis van cultuur en taal begeleiden naar een zelfstandig leven. Wij doen dit met een zorgaanbod op het gebied van wonen, zorg en welzijn waarbij de cliënt en haar doelstellingen centraal staat.

Ons
zorgaanbod

Begeleid Wonen

Persoonlijke ondersteuning en zorg in een veilige en comfortabele omgeving, waarbij we streven naar zelfstandigheid en een betekenisvol leven.

Begeleiding Thuis

Ambulante begeleiding betekent dat een begeleider thuis bij je langs komt en je helpt met dingen die je lastig vindt. Maar de begeleider kan bijvoorbeeld ook met je mee naar belangrijke afspraken.

Onze Visie

Onze Missie

Stichting Firmitas biedt zorg aan kleurrijke mensen die dat nodig hebben.

Wij stellen onze cliënten in staat om (weer) controle over hun eigen gewenste leven te krijgen.

Wij stellen de cliënt centraal en helpen hen met wonen, zorg en welzijn.

Mensen in hun eigen kracht zetten, daar geloven wij in. Dat hoe moeilijk de omstandigheden misschien zijn, mensen nieuwe dingen kunnen leren en daardoor groeien. Ieder mens is uniek, dus onze aanpak ook. Wij helpen mensen om de controle over hun eigen leven (terug) te krijgen. Hoe? Door ze liefdevol te begeleiden naar een zelfstandig leven en ze pas los te laten als dat kan.

Firmitas betekent letterlijk stevigheid.

De term komt uit de architectuur en past heel goed bij ons uitgangspunt. Huisvesting is de basis voor de zorg en voor de groei en de ontwikkeling van de mens. Wij begeleiden onze cliënten naar een zo zelfredzaam mogelijk leven.

verhalen

Wat onze cliënten zeggen

‘Naast de begeleidingsmomenten doen we soms ook gewoon leuke dingen. Dan gaan we lekker naar buiten. Binnenkort gaan we samen groentehapjes voor mijn zoontje maken. Wat ik fijn vind aan mijn begeleider is dat ze naar me luistert en me respecteert. Ik ben zelfstandig, maar vind het toch fijn dat er iemand is op wie ik kan terugvallen als het eens tegenzit.’

Amal

Cliënt

“Samen met mijn begeleider heb ik mij ingeschreven voor school. Omdat het nog even duurt voordat ik kan beginnen, doe ik nu mee aan de dagbesteding. Hier ben ik samen met anderen, dat vind ik heel leuk.”

Quincy

Cliënt

“Mijn dochtertje wilde niet dat ik haar tanden poetste. Mijn begeleider heeft mij tips gegeven. Voor mijn dochtertje hebben we samen plaatjes opgezocht over tandenpoetsen. Dit hebben we opgehangen in de badkamer. Ik mag nu haar tanden poetsen en heb geleerd om haar complimentjes te geven.”

Noor

Cliënt

‘Mijn droom is om te verhuizen naar een écht huis met twee of drie slaapkamers. Firmitas ondersteunt me om mijn droom te verwezenlijken. Mijn begeleider begrijpt me en we hebben een goede band. Wat ik ook prettig vind is dat ik zelf bepaal waarin ze me begeleidt. Ze helpt me bij praktische zaken, maar ik kan ook bij haar terecht om over mijn gevoelens te praten, als ik bijvoorbeeld ruzie heb gehad of ergens mee zit.’

Angela