Woonbegeleider
Kamer Training Centrum (Rotterdam)

Stichting Firmitas staat voor het bieden van passende zorgverlening met aandacht voor elk individu. Door te blijven innoveren streven wij continu naar de tevredenheid van onze cliënten. Stichting Firmitas heeft als doel om mensen te helpen en hen de weg te wijzen op het gebied van de sociale voorzieningen die de staat aanbiedt, alsmede het helpen van mensen met problemen, het creëren van een veilige omgeving en het ontwikkelen van het culturele draagvlak.

De doelgroep van Stichting Firmitas is multicultureel. Hierdoor vinden wij het belangrijk dat de medewerkers een cultuursensitieve beroepshouding hebben en dus rekening houden met de culturele achtergrond, normen en waarden van de cliënt.

Voor onze vestiging in Rotterdam zijn wij op zoek naar woonbegeleiders, parttime of fulltime. Voor licht verstandelijk beperkte (LVB) jongeren vanaf 17 jaar die nog niet zelfstandig kunnen wonen hebben wij het Kamer Trainingscentrum (KTC) ontwikkeld. Als woonbegeleider begeleid je cliënten met een licht verstandelijke beperking conform AWBZ-richtlijnen. Je helpt cliënten met hun vragen en doelen op verschillende leefgebieden. Daarnaast signaleer je spanningen en los je deze op. Je werkt goed samen met collega’s en je houd je aan de gestelde kaders en protocollen.

Je hebt minimaal een afgeronde MBO niveau 4 of een HBO-opleiding in de richting van Social Work, SPH, Pedagogiek of iets vergelijkbaars. Daarnaast heb je enkele jaren ervaring met de doelgroep LVB-jongeren. Je hebt signalerende vaardigheden en bent initiatiefrijk waardoor je snel oplossingen vindt voor problemen. Goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden zijn absoluut onmisbaar in deze functie. Ten slotte kun je goed zelfstandig werken, maar ook in teamverband i.v.m. overleggen die regelmatig voorkomen.

Jouw inzet wordt enorm gewaardeerd en hierover staat natuurlijk een beloning. Onze arbeidsvoorwaarden zijn conform de CAO Gehandicaptenzorg. Het salaris is marktconform. Verder bieden wij jou een uitdagende en veelzijdige baan aan binnen een multicultureel team, waarbij wij streven om adequate en cultuursensitieve zorg te bieden. Wij bieden jou ook voldoende ruimte om je te ontwikkelen op zowel persoonlijk als professioneel vlak.

Hebben wij jouw interesse opgewekt? Dan zien wij jouw sollicitatie graag tegemoet!