Begeleiding Thuis

Ambulante begeleiding betekent dat een begeleider thuis bij je langs komt en je helpt met dingen die je lastig vindt. Maar de begeleider kan bijvoorbeeld ook met je mee naar belangrijke afspraken.

Vraag en antwoord

Voor wie is ambulant wonen geschikt?

Cliënten die zelfstandig kunnen wonen, maar nog doelen hebben waar zij aan willen werken.

Is Stichting Firmitas altijd bereikbaar?
Stichting Firmitas is 24 uur per dag bereikbaar als er vragen zijn of hulp nodig is.
Waarbij biedt de begeleider ondersteuning?
Samen met de begeleider wordt een zorgplan gemaakt In dit plan staan de doelen beschreven waar aan gewerkt gaat worden ter bevordering van de zelfstandigheid.
Wat zijn de doelen waaraan gewerkt wordt?
De begeleider biedt ondersteuning op de volgende leefgebieden: financiën, huisvesting, dagbesteding, praktisch functioneren, psychisch functioneren, sociaal functioneren, lichamelijk functioneren, seksualiteit, opvoeding en zingeving. Samen met de begeleider worden doelen bepaald.
Hoe vaak is er contact met de begeleider?
De vaste begeleider komt afhankelijk van de indicatie een aantal uur in de week langs bij de cliënt. Tussen de afspraken door is er telefonisch contact.
Waar vinden de gesprekken met de begeleider plaats?
De persoonlijke begeleider bezoekt de cliënt thuis.

Waarom kies je voor Stichting Firmitas?

Deskundigheid

Stevigheid