Zorgaanbod & Locaties

Wij proberen altijd zo dichtbij mogelijk te zijn, met gepaste zorg.
Daarom zijn wij op verschillende plekken in het land aanwezig.
Bekijk hieronder waar wij jou kunnen helpen.

Hulp dat bij je past

Bij Firmitas willen we jou helpen met een aanbod dat bij jou past.
We staan klaar voor je in: ROTTERDAM VerspreidNoord / Centrum / Schiebroek / Zuid
UTRECHT Utrecht

Ons zorgaanbod

Bij elke vorm van begeleiding en locatie krijgt een ieder een persoonlijk begeleider waarmee samen gewerkt wordt aan de toekomstdoelen.

Ambulant wonen / ambulante begeleiding

”Bekijk

Ambulante begeleiding is er voor mensen die zelfstandig kunnen en willen wonen maar daar iemand bij nodig hebben. Bij ambulante begeleiding komt de begeleider aan huis voor begeleidingsmomenten. Stichting Firmitas biedt ambulante woningen aan, deze woningen liggen door heel Rotterdam. Stichting Firmitas is 24 uur per dag beschikbaar als er vragen zijn of hulp nodig is.

Rotterdam
Bekijk locatie

Begeleid wonen 24 uurs toezicht (BW-24)

✓    Eigen kindvriendelijke woning
✓    Opvoedondersteuning
✓    Dagbesteding voor moeder en kind

”Bekijk

De woningen van de locatie begeleid wonen met 24 uurs toezicht liggen in Rotterdam Noord. De locatie begeleid wonen met 24 uurs toezicht is een intramurale locatie. De woningen van begeleid wonen met 24 uurs toezicht zijn er voor mensen die nog niet helemaal zonder begeleiding kunnen wonen. De mensen die hier wonen kunnen al veel zelf maar vinden het fijn als zij snel bij een begeleider terecht kunnen. Bij deze locatie is er overdag altijd een begeleider aanwezig. Dat betekend dat er veel vrijheid is maar er ook snel hulp in de buurt kan zijn als dit nodig is. Ook ‘s nachts is Stichting Firmitas beschikbaar. Stichting Firmitas is 24 uur per dag beschikbaar.

Bij deze locatie heeft een ieder een eigen studio met eigen keuken, woon en slaapgedeelte. De badkamer en het toilet worden gedeeld met één andere bewoner.

Elke bewoner krijgt een ingerichte kamer met bank, tafel, kledingkast, tv, bed en keukenspullen. Je hoeft alleen persoonlijke spullen mee te nemen als je naar de locatie Begeleid wonen met 24 uurs toezicht verhuisd.

Rotterdam Noord
Bekijk locatie

Begeleid wonen moeders (BWM)

✓    Eigen kindvriendelijke woning
✓    Opvoedondersteuning
✓    Dagbesteding voor moeder en kind

”Bekijk

De woningen van de locatie begeleid wonen moeders liggen in Rotterdam Centrum. De locatie begeleid wonen moeders is een intramurale locatie. De woningen zijn bedoeld voor moeders met kinderen waarbij begeleiding nodig is. Bij deze locatie werk je niet alleen aan je eigen doelen maar ook aan de opvoeding van het kind of kinderen. Bij deze locatie is er overdag altijd een begeleider aanwezig. ‘s nachts is er een waakdienst aanwezig.

Bij deze locatie heeft een ieder een eigen studio met eigen keuken, badkamer en toilet, woon en slaapgedeelte. Elke bewoner krijgt een ingerichte kamer met bank, tafel, kledingkast, tv, bed en keukenspullen. Je hoeft alleen persoonlijke spullen mee te nemen als je naar de locatie Begeleid wonen moeders verhuisd.

Rotterdam Centrum

Kamertrainingscentrum (KTC)

”Bekijk

De woningen van de locatie Kamertrainingscentrum liggen in Schiebroek. De locatie Kamertrainingscentrum is een intramurale locatie. De woningen van de locatie Kamertrainingscentrum zijn er voor mensen die nog niet eerder zelfstandig(ambulant) hebben gewoond. Bij de locatie Kamertrainingscentrum leer je hoe je zelfstandig kunt wonen. Als alle fasen richting zelfstandigheid zijn doorlopen kun je uitstromen naar een ambulante woning. Bij deze locatie is er overdag altijd een begeleider aanwezig. ‘s Nachts is er een waakdienst aanwezig.

Bij deze locatie heeft een ieder een eigen studio met eigen keuken, badkamer en toilet, woon en slaapgedeelte. Elke bewoner krijgt een ingerichte kamer met bank, tafel, kledingkast, tv, bed en keukenspullen. Je hoeft alleen persoonlijke spullen mee te nemen als je naar de locatie Kamertrainingscentrum verhuisd.

Rotterdam Schiebroek
Bekijk locatie

Kamertrainingscentrum + (KTC + Rotterdam)

”Bekijk

De woningen van de locatie Kamertrainingscentrum+ zijn gelegen in Rotterdam Zuid. De locatie Kamertrainingscentrum+ is een intramurale locatie. De woning van de locatie Kamertrainingscentrum+ zijn er voor mensen waarbij het zelfstandig wonen (nog) niet mogelijk is. Bij deze locatie wordt er gewerkt aan toekomstdoelen om zelfstandiger te kunnen worden. Een ieder volgt binnen deze locatie zijn eigen traject. Dit traject is gebaseerd op de eigen wensen en doelen. Bij deze locatie wordt er dagbesteding gegeven voor mensen die geen werk of een vorm van dagbesteding hebben. Binnen deze locatie is er ook een behandelruimte aanwezig wat voor een nauwe samenwerking zorgt tussen begeleiders en behandelaren. De behandelingen kunnen op locatie plaatsvinden. Bij deze locatie is er overdag altijd een begeleider aanwezig. ‘s nachts is er een waakdienst aanwezig.

Bij deze locatie heeft een ieder een eigen studio met eigen keuken, badkamer en toilet, woon en slaapgedeelte. Elke bewoner krijgt een ingerichte kamer met bank, tafel, kledingkast, tv, bed en keukenspullen. Je hoeft alleen persoonlijke spullen mee te nemen als je naar de locatie Kamertrainingscentrum+ verhuisd.

Rotterdam Zuid
Bekijk locatie

Kamertrainingscentrum + (KTC + Utrecht)

”Bekijk

De woningen van de locatie Kamertrainingscentrum+ zijn gelegen in Utrecht. De locatie Kamertrainingscentrum+ is een intramurale locatie. De woning van de locatie Kamertrainingscentrum+ zijn er voor mensen waarbij het zelfstandig wonen (nog) niet mogelijk is. Bij deze locatie wordt er gewerkt aan toekomstdoelen om zelfstandiger te kunnen worden. . Een ieder volgt binnen deze locatie zijn eigen traject. Dit traject is gebaseerd op de eigen wensen en doelen.

Firmitas GGZ

Behandeling en diagnostiek.

Cultuurgevoelig.

Ook op locatie.

Bij Firmitas GGZ bieden wij zowel behandeling als diagnostiek aan.
Anders dan elders, houden wij extra rekening met uw cultuur, achtergrond, religie en persoonlijke situatie. Daarmee kunnen wij u sneller helpen, op een manier die beter bij u past. Ook kunnen de diagnostiek en behandeling op uw locatie plaatsvinden. Dat kan handig zijn in sommige situaties.