Woonbegeleider Begeleid Wonen Moeders (BWM)

Stichting Firmitas staat voor het bieden van passende zorgverlening, met aandacht voor elk individu. Door te blijven innoveren streven wij continu naar de tevredenheid van onze cliënten. By thinking outside the box, we go the extra mile!

Stichting Firmitas heeft als doel om mensen te helpen en hen de weg te wijzen op het gebied van de sociale voorzieningen die de staat aanbiedt, alsmede het helpen van mensen met problemen en het creëren van een veilige omgeving, en het ontwikkelen van cultureel draagvlak.

De doelgroep van stichting Firmitas is multicultureel, wat betekent dat we het belangrijk vinden dat de medewerkers een cultuur-sensitieve beroepshouding hebben en dus rekening houden met de culturele achtergrond, normen en waarden van de cliënt. Stichting Firmitas ziet cultuurverschillen dan ook niet als een knelpunt maar als een uitdaging en een verrijking. We proberen de zorgverlening en begeleiding zodanig in te zetten, dat de cliënt zelf zoveel mogelijk in staat wordt gesteld deel uit te maken van het proces.

Voor moeders, die nog niet zelfstandig kunnen wonen, hebben wij een pand met dertien studio’s. De moeders wonen daar met hun kind(eren). Als Woonbegeleider BWM begeleidt je moeders met een verstandelijke beperking (LVB), conform AWBZ richtlijnen. Je helpt ze met hun vragen en doelen op verschillende leefgebieden. Daarnaast signaleer je spanningen en los je deze op. Je werkt goed samen met collega’s en houdt je aan de gestelde kaders en protocollen.

Je hebt een afgeronde opleiding op MBO of HBO niveau in de richting van Social Work, SPH, Pedagogiek of vergelijkbaar. Daarnaast heb je enkele jaren ervaring met de doelgroep LVB jongeren. Je hebt signalerende vaardigheden en bent initiatiefrijk waardoor je snel oplossingen vindt voor problemen. Goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden zijn absoluut onmisbaar in deze functie. Ten slotte kun je goed zelfstandig werken, maar ook in teamverband i.v.m. overleggen die regelmatig voorkomen.

Wij zijn op zoek naar een flexkracht voor de weekenden. Je zult een keer per week werken op de zondag en twee keer in de zes weken op een zaterdag.
Jouw inzet wordt enorm gewaardeerd en hiertegenover staat natuurlijk een beloning. Onze arbeidsvoorwaarden zijn conform de CAO Gehandicaptenzorg. Je krijgt in eerste instantie een arbeidsovereenkomst voor 7 maanden. Bij gebleken geschiktheid wordt deze verlengd voor 8 maanden en daarna weer met 8 maanden, waarna je een vast dienstverband krijgt. Het salaris is marktconform. Hier komt nog maandelijks vakantiegeld en een eindejaarsuitkering bij. Uiteraard hanteren we ook reiskosten van 0,19 cent per kilometer.

Hebben wij jouw interesse opgewekt? Dan zien wij jouw sollicitatie graag tegemoet!